By: CaLl Me AJ

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  3  4  5  6  7  [8]  9  10  11  >  >>]    [Archive]
Saturday, 16-Aug-2008 06:03 Email | Share | | Bookmark
SUP AYAM SPECIAL

Ari ni x ada buat order untk sesapa. So boring2, x tau nk buat apa. Masukla resepi sup ayam spesel ni kat sini .Resepi ni dpt dr kak tulip yg duk jauh nun di UK. Nak buat sng n bau sup ni pun wangiiiiiii...



Bahan-bahan ( 8org )

1 ekor ayam potong 16
1 labu bwg merah
2 ulas bwg putih
1 inci halia
sebatang kulit kayu manis
4 kuntum bunga cengkih
2 kuntum bunga lawang
3 iji buah pelaga
2 bj kentang
1 btg lobak
1 mangkuk air panas br masak
lada sulah, garam, ajinomoto dan stok ayam
daun sup, daun bawang & bawang goreng

Cara-cara :-

1.Rempah2 direndam dalam air panas menggelegak,biarkan hingga air tersebut suam & toskan rempah2 tersebut. Air rendaman turut disimpan.
2.Bwg merah & bwg putih dikisar halus. Halia ditumbuk sedikit jgn sampai lumat. Lobak dipotong bulat2 anggaran 1.5cm & kentang dipotong 6
3.Panaskan minyak dan tumis bawang hingga naik bau. Kemudian masukkan halia & rempah2 yang telah direndam. Tumis sebentar.
4.Masukkan ayam dan gaulkan supaya bercampur dengan rempah yg ditumis. Biarkan selama 10minit
5.Masukkan air rendaman rempah tadi beserta 1 mangkuk air lagi. Jika mahukan kuah sup lebih boleh tambah lagi semangkuk air.
6.Biar sup menggelegak,masukkan kentang dan lobak. Bila ayam dah empuk masukkan stok ayam, garam, aji & lada sulah. Adjust mengikut selera anda
Dah siap tutup api. Masukkan daun bawang,daun sup & bawang goreng, tutup rapat periuk selama 20minit supaya baunya meresap ke dalam sup. Sedia untuk dihidang


Friday, 15-Aug-2008 05:57 Email | Share | | Bookmark
MUFIN lagiii...



order dr kak fida (tmn melawati) dia order untk menjamu tetamu ms hari akad nikah ank buah dia.. ari ni la pic mufin coklat lupa nk ambk..dia order 200bj..yg ada pic strawberi ni je la..50pcs. layannn


Friday, 15-Aug-2008 05:37 Email | Share | | Bookmark
CC-hantaran 4 Nurul

Mlm td delivered Mufin Coklat, Strawberi n CC untk hantaran ank buah Kak Fida kat Melawati.
Ank buah dia nikah ari ni kat Kajang..so meh jenguk apa yg dia order. dia punya tema kaler ungu tp mak sedaranya x tau ungu semata2 ke or ungu campur apa..aku tibaila CC tu asalkan ada ungu dia x nk buh nama ats CC tu tp dh terbuat nama dia..so ada nama dia je la, nama lakinyer ngak ada ya.

CC untk hantaran



Saturday, 9-Aug-2008 07:15 Email | Share | | Bookmark
Deco for Maznita

CC ni dr Maz, Dia suh kitorg buat deco jer unt CC ni. Dia nk bg untk kenduri kawin sedara dia (Amy & Ain) tema kaler kuning..tp kuning x ada so bedalla kaler oren campur2



Saturday, 26-Jul-2008 14:10 Email | Share | | Bookmark
Cup Cakes For Aiza

Smlm Aiza..ari ni Aiza
anyway, arini bkn mufin tp cup cakes lak..thanks ye order dgn us.





[<<  <  1  2  3  4  5  6  7  [8]  9  10  11  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net